Saturday, March 5, 2011

~~ Jabatan Pelajaran Selangor ~~ (JPS)

halooo..assalamualaikum.....
hampir kol 3 pagi dah, aku masih xleh nk tito,,huhuhuh..badan pnat, tp mata xnak lelap agi,..
aku nk kongsi xtvt pada pagi tadi..aku, dira, ilyas dan naim adalah 1 group tuk klas Dr.Fatanah.. so asgmen ni kami terpaksa berjumpa dengan kaunselor di organisasi untuk mengetahui program yang dikendalikan oleh kaunselor di sesebuah organisasi. kami dah pilih 3 tempat iaitu di JPS, PPUM, dan PDRM Bukit Aman. so, akhirnya dapat uat kat Jabatan Pelajaran Negeri SElangor, pagi tadI kami ke Shah Alam tuk berjumpa dgn En. Khamsani iaitu salah seorang kaunselor di jbtan tersebut. 
perjalanan kami bermula 7.45 pagi.. disebabkan nk lari dr jam, aku yg drive ikut je kata naim..memang sempat lah smpai b4 kol 9 pagi.. huhu..ntah lah aku pon lupa jalan yg naim tjuk td.Dlam pjalanan td, kat traffic light, ada sebuah van ni x bergerak pon wpon lampu hijau, aku x taw lah nape. Masa lalu tepi van tuh, aku tgok pemandunya dah lentok...tido kot.. huhu..macam2 lah..
Sesampainya kami di sana, aku jumpa pak saudara aku lu, dye kja kat JPS, dye lah yg bwak kami ke bilik kaunseling ( sektor psikologi dan kaunseling). ermm xde org pon.. so kna lah tggu En.Khamsani dtg. tgu punya tggu, En.Khamsani ada klien plak..(cikgu). so kami terpaksa lah tggu ketua sektor lak..iaitu Tn.Hj.ZAilan.. ermmm ok jer..so dpt gak knal ng dye.
masa jumpa Tn.Hj ni punya lah ramah dan seorang kaunselor yang memang best lah. masa kami soal jawab ng Tn.Hj ni bnyak ilmu yang disampaikan olehnya..membuatkan aku sedar yang hidup kt ni perlu belajar dr smasa ke samasa.


ni lah antara kata2nya..


jadikanlah penyakit itu sebagai sahabat kerana jika anda menjadikan ia musuh maka dendam penyakit kepada anda tidak akan  berkesudahan...You Have The Right To Be Wrong..

‎" buRuk saNgka adaLah pinTu fiTnaH..."

 BuTA itu bUKAn mata tetapi yang buta itu adalah hatinya....

 ...ubah dari biasa kepada luar biasa....


ermm iNSyaAllah aku akan ingat kata2 Tn.Hj ni..


haaaaa ni adalah pic ktorang masa kat JPS td... tadaaaa




                                               .....menunggu di bilik relaksasi..


                                                           ~~ KAu nG Eyes ~~


                                                   ~~ WiF mY Cyg..HANA dYRA ~~


                                                        ...NAIm  & eYES..


                                                                   ~~ TEkNIk MENguruskan stress~~




... I Luv My grUP....

No comments:

Post a Comment